آیتمها

 

کارشناس

 

 

 

 

 

 

كاربري


 خوش آمديد, مهمان
 آي پي شما: 34.203.221.104

نام كاربري
پسورد
کد امنيتي  
 

 کاربران سايت:
 آخرين: aaaaaaaa

 بازديدکنندگان:


 کاربران حاضر در سايت:
  91.107.193.67
  66.249.66.38
  66.249.66.162
  66.249.66.161
  66.249.66.160
  54.234.136.147
  54.226.126.38
  54.221.43.155
  54.221.110.87
  54.201.153.196
  54.167.52.238
  52.91.255.225
  52.91.0.68
  52.207.218.95
  52.167.144.216
  52.167.144.181
  52.167.144.140
  47.128.59.154
  47.128.59.118
  47.128.51.189
  47.128.121.213
  44.222.146.114
  44.220.41.140
  44.200.210.43
  44.200.196.114
  40.77.167.52
  40.77.167.50
  40.77.167.36
  40.77.167.28
  40.77.167.16
  40.77.167.1
  38.154.107.234
  35.175.174.36
  35.173.233.176
  35.169.107.177
  34.204.196.206
  34.203.221.104
  34.201.37.128
  34.201.16.34
  3.90.33.254
  3.90.187.11
  3.86.235.207
  3.238.233.189
  3.237.178.126
  3.236.214.123
  3.236.19.251
  3.235.75.229
  3.235.243.45
  3.230.162.238
  3.227.252.87
  27.65.29.186
  207.46.13.17
  207.46.13.168
  18.234.165.107
  18.234.139.149
  18.215.15.122
  178.44.79.218
  157.55.39.58
  157.55.39.205
  157.55.39.204
  145.220.91.19
  116.100.223.161
  107.23.157.16
  104.143.245.102
  103.252.108.13
  100.26.35.111

تبلیغات

اعلانات

مطالب دریافتی

بدون موضوع


عنوان متن دریافتی :  آقایون نظر بدن

پریا

سال تولد 1369 //// /////جنسیت مونث ///////وضعیت تاهل در دوره شناخت //////عنوان متن آقایون نظر بدن

            


سلام
من تو سن نوزده سالگی با یکی دوست شدم و متاسفانه باهم سکس داشتیم. اون رابطه 1 سال طول کشید و بعد تموم شد، حالا با آقایی تو مراحل آشنایی هستیم،‌البته هنوز بین خانواده ها مطرح نشده ولی تصمیم ایشون برای ازدواج قطعیه. از من خواستن باهاشون صادق باشم و هر چی تو گذشتم اتفاق افتاده را بگم، میگفتن برای شناخت بیشتره و نه داوری راجع به من، و من همه اون چیزی را که اتفاق افتاده بود براشون گفتم، چون حدس میزدم در آینده متوجه این قضیه بشن و از طرفی دوست نداشتم 1 عمر نقش بازی کنم که سکس با اون اولین سکسم بوده، میدونم اسم کارم حماقته و نه صداقت! تصمیم اون آقا برای ازدواج تغییری نکرده و حتی رفتارشون و معتقدند که من تو اون سن احساساتی شدم و شرایط روحی مناسبی نداشتم و ...، اما من نگرانم که آگاهی ایشون در آینده برامون دردسر ساز بشه یا باعث شک و تردیدشون به من بشه. لطفا راهنمایی کنید. کار کنم که بهشون ثابت کنم از کارم پشیمونم و تا ابد بهشون وفادار خواهم بود؟

 

نویسنده:پریا، ارسال شده در پنجشنبه 6 مهر 1391 ساعت 01:08 قبل ‏از ظهر، 5671 بار مشاهده شده، 46 نظر، PDF،



saman در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 13 ساعت و 50 دقیقه پیش گفته

سلام به نظر من اشتباه بزرگی کردی که اولا با یه پسر رابطه جنسی داشتی 

دوما به نفر بعدی اومدی اونو گفتی 

من خودم یک پسر هستم  شاید تا وقتی کلم داغ باشه و به دختری وابسته باشم قبول کنم این مسئله رو ولی وقتی همه چیز اروم شد  نمیتونم با این مسئله کنار بیام  تازه اگر قصد این اقا ازدواج باشه  چون پسرا اگر همچین چیزی رو بدونند ممکنه ازدواج رو بهونه کنند تا رابطه رو باهات تجربه کنند و بعدم خیلی راحت بگه تو اگر خوب بودی و قابل اعتماد با من رابطه برقرار نمیکردی یا با قبلی رابطه نداشتی  این نظر منه که البته واسه یکی ازد وتانم پیش اومده بود دقیقا اینکارو کرد  حالا شاید نظر یکی چیزه دیگه باشه 



اما از من به تو نصیحت برخی اشتباهات و خطاهات باید بین خودت و خدا باشه و توبه کنی لزومی نداره دیگران بدونن 

omid11 در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 7 ساعت و 31 دقیقه پیش گفته

سلام

بهترین کارو کردی که باهاش صادق بودی..چون اگه دروغ میگفتی تا آخر عمرت عذاب وجدان میگرفتی..

اگه الان با این مساله کنار اومده بعدا هم مشکلی نداره99%..مگه اینکه اینو بهونه کنه و مساله درواقع چیز دیگه ای باشه..

حتی اگه با این آقا هم جدا شدی خدایی نکرده بازم صادق باش تو ارتباطای بعدی که وقت خودت و احساست تلف نشه و آرامش داشته باشی

اینکه کسی درمورد گذشته طرفش حساس باشه یه مساله شخصی هست و مهم که اگه بعدا بفهمه که دروغ بوده همه چیز.. احتمالا مشکلات حادی بوجود بیاد

موفق باشی

فاطمه در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 6 ساعت و 36 دقیقه پیش گفته

سلام به شما دوست عزیز....همین که از کارت پشیمون شدین و سعی به زندگی آبرومند دارین خیلی ارزشمنده.....خب به نظر من اگه این قضیه رو نمیگفتین خیلی بهتر بود چون شما توبه کرده بودید و میتونستید فقط بین شما و خدای خودتون بوده باشه....بگذریم نمیخوا م سرزنشتون کنم ویا هر چی دیگه باعث ناراحتیتون بشه فقط میخواستم بگم که توکلتون رو به خدا ا ز دست ندین و سعی کنید با مطلع کردن هر چه زودتر خانواده ها از اون ها هم برای گرفتن تصمیم درست کمک بخواین وهم اینکه سعی کنید که دور از احساسات و با عقل تصمیم نهایی و بگرین...مطمئن باشید با توکل به خدا واینکه ازخدا بخواین که هرچی به صلاحتونه همون بشه به نتیجه خوبی میرسین....منم آرزوی خوشبختی شما رو میکنم.....باتشکر

دیدگاه در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 1 ساعت و 54 دقیقه پیش گفته

به نام خدا

سلام و عرض ادب

اولا لزومی نداره که تمام رخدادها و اتفاقات قبل از ازدواج رو بیان کنید،درسته قراره زندگی مشترک رو شروع کنید و باید از گذشته ی هم تا حدودی اطلاع داشته باشید ولیکن طرفین هم دارای یک حریم خصوصی می باشند و گفتن واو به واو گذشته برای شخص مورد نظر، به دیدگاهم کار درستی نیست.

در این مورد بخصوص هم خوب شد که اطلاع دادید بقول خودتون دیر یا زود متوجه میشد و اعتمادشو ازتون از دست میداد،جناب آقا هم تقریبا درست حدس زدن،شاید در اون زمان براساس فرط عشقی تن به چنین رابطه ای دادید.گرچه الان باید تجربه بگیرید از گذشته نه حسرت بخورید.

درضمن اگر آقا،مرد زندگی باشه و عقلانی دوستتون داشته باشه نه دردسری پیش خواهد امد و نه شکی بهتون خواهد کرد،چون شما مسائل رو مطرح کردید.فقط با کارهاتون ثابت کنید که دوستش دارید و از اون مسئله هم پشیمون هستید،فکر میکنم عاقلانه ترین کار میتونه باشه

سربلند باشید

maryammaryam2710 در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 49 دقیقه پیش گفته

salam azzizam,b nazare man nabayad migofti,chon alan on daaghe vali momkene dar ayande ba kochektarin bahs in kareto b root biare harcheghadam begi pashimoonamo tobe kardam,vali dar zamane asabaniat harfesho mizane,

ghasem در 11 سال و 6 ماه و 5 روز و 23 دقیقه پیش گفته

جناب دیدگاه



نظر های شما کمی که چه عرض کنم بیش از حد به روشنفکری غربی شباهت داره .



چرا این رو گفتم چون گفتید ( لیکن طرفین دارای یک حریم خصوصی اند )



درسته این ها حریم خصوصی هستند ولی هر حریمی خصوصی نیست و ممکنه پنهون کاریش مشکلات جبران ناپذیری درست کنه .



این خانوم خطایی کرده و کاری هم هست که شده و حالا هم ابراز پشیمونی میکنه ، یکی از بهترین کارها صداقته که ایشون انجام داده . نامزد این خانوم بدونه خیلی بهتره تا اینکه ندونه و یه جورایی ساده فرض بشن .



اگر بعدا متوجه می شد ممکنه باور نمیکرد و میگفت رابطه های بیشتری بوده .



امید وارم خدا کمکتون کنه و در زندگی موفق باشید .







من راستی با پاراگراف آخر شما کاملا مخالف /



اگر اقا با این رابطه قبل از ازدواج خانم مشکل داشته باشه ناراحت بشه مرد زندگی نیستش دیگه ؟

پ در 11 سال و 6 ماه و 4 روز و 21 ساعت و 13 دقیقه پیش گفته

با سلام

بایستی خدمت دوس عزیز عرض کنم به نظر شخص بنده اشتباه بزرگی رو مرتکب شدید که این قضیه رو بهشون گفتین.همونطور که یکی از دوستان گفتن مطمئن باشید که به احتمال فراوان پس از آروم شدن اوضاع و فروکش کردن احساسات اون آقا،مورد سرزنش قرار خواهید گرفت.همیشه صداقت چاره ساز و حلال مشکلات نیست.موفق باشید.

دیدگاه در 11 سال و 6 ماه و 3 روز و 1 دقیقه پیش گفته

به نام خدا

سلام و عرض ادب

جناب قاسم، فرایند ازدواج باید با صادقات طی بشه. ولی قرار نیست تمام جریانات گذشته رو تشریح کنیم، و به همین دلیل زوجین در زندگی مشترک دارای یک حریم خصوصی هستند. در بسیاری از موقعیتها پیشنهاد میکنند دروغهای مصلحی بزنند، البته دروغ مصلحتی که موجب برقراری و ادامه زندگی مشترک باشه نه برعکس، لذا در مقابل هم توصیه کردند نباید کار تا اینجا برسه که دروغ مصلحی گفت ( توجه داشته باشید دروغ مصلحتی در همه موقعیتها جایز نیست، تنها در موارد محدود مثل حفظ مال و آبروی مؤمن یا خشنودی همسر و یا ایجاد صلح و دوستی و چند موارد دیگر ). تا جایی که امکانش هست باید صادق بود

در مورد این مشکل خانم پریا هم عرض کردم که "در این مورد بخصوص هم خوب شد که اطلاع دادید بقول خودتون دیر یا زود متوجه میشد ... " یعنی منافاتی نسبت به حرف ایشون، به آقا ندارم.

دیدگاه در 11 سال و 6 ماه و 2 روز و 23 ساعت و 52 دقیقه پیش گفته

در مورد پاراگراف اخر اگر کمی دقت میکردید خانم عرض کرد"من نگرانم که آگاهی ایشون در آینده برامون دردسر ساز بشه یا باعث شک و تردیدشون به من بشه " مشکل ناراحتی آقا نیست. مشکل اینه خانوم میترسن اقا دردسر درست کنه و یا اینکه در اینده بهشون اعتمادی نداشته باشه، و طبق متن عرض کردم اگر جناب آقا انسان منطقی و از دیدگاه عقلی ارتباط رو برقرار کرده باشد، بی تردید در جواب صداقت خانوم نه دردسری و نه مشکل خاصی درست خواهد کرد.

خوش باشید

قاسم در 11 سال و 6 ماه و 1 روز و 22 ساعت و 26 دقیقه پیش گفته

جناب دیدگاه ممنون از این که نظر من رو خوندید و پاسخ دادید اما متاسفانه با این نظر شما به شدت مخالفم .

دروغ مصلحتی یعنی چه ؟

من خودم به شخصه از دروغ متنفرم و از دروغ مصلحتی بیشتر .

دروغ مصلحتی به بیان ساده یعنی اینکه من خطایی کردم و از تاوانش میترسم حتی راضی هستم تا آخر عمر پشیمون بمونم اما راستش رو نگم .

یک فرد اگر خطایی نکنه هیچ موقع دروغ نمیگه و اگر هم خطایی مرتکب شد باید اشتباهاتش رو قبول کنه و پاش بایسته یک انسان حتی اگر جونش هم در خطر بود دروغ نباید بگه .

اگر در مورد شخصی سوال شد و ممکنه جواب شما اون شخص رو تو دردسر بندازه خیلی بهتره که جواب ندیم تا اینکه دروغ مصلحتی بگیم .

دروغ مصلحتی راه گریزی است برای افراد ترسو که برای خودشون فلسفه بافی میکنن تا خطای خودشون رو پنهون کنن .

قاسم در 11 سال و 6 ماه و 1 روز و 22 ساعت و 25 دقیقه پیش گفته

من اگر بخوام با یک فرد ازدواج کنم و اون فرد خدای نکرده گذشته خوبی نداشته باشه اگر همون ابتدا بگه که من اینجوری بودم و حالا پشیمونم من ممکنه بتونم ببخشمش و کمکش کنم اما اگر دروغ بگه و خودش رو یک قدیسه نشون بده و حتی اگر هم اون کارهاش رو تکرار نکنه و خدا رو شکر ماه پشت ابر نمیمونه و نمایان میشه من نمیتونم ببخشمش .

چرا چون ممکنه در نظر مردم یک ابله شناخته بشم که برچسب بی غیرتی روم خورده باشه .

اما اگر بدونم خوبیش اینه که من میدونم جریان چیه و مردم هر فکری میخوان بکنن و مهم برای من همینه که من میدونم .

دیدگاه در 11 سال و 6 ماه و 1 روز و 18 ساعت و 51 دقیقه پیش گفته

به نام خدا

سلام و عرض ادب مجدد

خواهش میکنم جناب قاسم، بازم عرض میکنم بنده منافاتی با حرکت خانوم ندارم.

و اما دروغ مصلحتی؛
دروغ چه در دین ما و چه تمامى ادیان الهى حرام است، هم بنده و شما و بقیه از دروغ بیزار هستیم، ولى در مواردى که مصلحت دروغ گفتن بیشتر از مفسده آن باشد، دروغ حرام نیست، بلکه در برخى موارد واجب است. ( اینکه شما از دروغ مصلحتی متنفر هستید به خود شما ربط پیدا میکنه.لیکن ممکن هست این تنفر از عدم درک صحیح و درست این امر سرچمشه بگیرد.) موارد بسیارى نیز وجود دارد که به عنوان دروغ مصلحت‏ امیز در بین مردم شناخته می‏شود، اما در واقع چنین نیست، مثلاً کسى به خاطر مصلحت فردى خود و منافع شخصی وکارهای جزیی دروغ میگوید

دیدگاه در 11 سال و 6 ماه و 1 روز و 18 ساعت و 42 دقیقه پیش گفته

آن چه نزد عوام متداول است و آن را دروغ مصلحتى مى نامند که مصلحت شخصى خودشان است ،دروغ واقعى و حرام بوده و داراى آثار خود است و مصلحت اندیشى موجب عذر نخواهد بود. ببینید درکل؛ به خطر افتادن اهداف مهم تر. در حقیقت تجویز دروغ در این موارد به خاطر ضرورت است وباید به همان اندازه ضرورت اکتفا شود. تعاریف شما از دروغ مصلحتی مثلا "دروغ مصلحتی راه گریزی است برای افراد ترسو که برای خودشون فلسفه بافی میکنن تا خطای خودشون رو پنهون کنن" عاقلانه نیست. دروغی معمولی دارای عوارض و پیامد های منفی، مثل جنگ و دعوا و جر و بحث و غیره هست که از این سو خداوند حرام کرده، ولی در مواردی که پیامد های مثبت داشته باشه آیا فرقی با دروغ معمولی دارد یا ندارد؟

توجه داشته باشید دروغ منفعتى با دروغ مصلحتی تفاوت داره، و نیز همینطور دروغ منفعتى حرام است
.

( برگفته از پاسخگو - تلفیق با افکار بنده )

سربلند باشید

قاسم در 11 سال و 6 ماه و 42 دقیقه پیش گفته

ممنون از شما جناب دیدگاه

متن شما منطقی بود اما کمی دقت کنید : دروغ مصلحتی

باز هم اسم دروغ کنار این کلمه هست مثل اینکه بگیم دزد امانت دار یا قاچاقچی با خدا

میبینید که این دو کلمه با هم ضد هست ولی چون بر حسب عادات یاد گرفتیم که خطای دیگران و خودمون رو قبول نکنیم این باور به وجود آمده که میشه گاهی برای حفظ خطر و جان دروغ را به مصلحت گفت .

اگر یک فرد به این باور باشه که دروغ مصلحتی وجود نداشته باشه هرگز خطایی نمیکنه چون میگه من اگر خطا کنم ممکنه از دیگران سوال بشه و اونها حقیقت رو بگن ، هرگز به خودش اجازه نمیده خطا کنه .

دروغ جزو گناهان کبیره است پس اگر این جور باشه زنای مصلحتی ، دزدی مصلحتی ، خود ارضایی مصلحتی هم باید وجود داشته باشه . درسته ؟



دروغ را با تقیه اشتباه نگیریم .

ghasem در 11 سال و 6 ماه و 25 دقیقه پیش گفته

جناب دیدگاه عزیز خیلی ها روشنفکری رو توی پارتی شبانه ، ارتباط های نامشروع و غیره میدوند .

روشنفکری گفتن حقیقت هست .

روشنفکری بخشیدن خطای انجام شدست به شرط و ضمانت عدم تکرار .

روشنفکری نگاه برادر و خواهرانه به همشهریانه .

روشنفکری دروغ نگفتن هست چه با مصلحت چه بی مصلحت .

ما همیشه اون چیزی رو که برامون لذت داره به سرعت و بی چون و چرا و با فلسفه های فراوان ایجاد میکنیم .

بحث من در مورد روشنفکری نیست ، فقط میخواستم بگم اکثر ما همه چیز رو به اشتباه متوجه شدیم .

هیچکدوم از بزرگان تاریخی ما از دروغ مصلحتی حمایت نکردن .

من خودم گفتم از دروغ مصلحتی متنفرم و این هم به خودم مربوطه من به شما نگفتم که شما هم تنفر داشته باش ولی شما در متن بالا فتوایی دادید و دروغ مصلحتی را واجب بیان کردید .

درسته شما میتونی دروغ مصلحتی بگید اما نباید این رو به دیگران واجب کنید .

ghasem در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 23 ساعت و 16 دقیقه پیش گفته

روزی لویی شانزدهم در محوطه ی کاخ خود مشغول قدم زدن بود که سربازی راکنار یک نیمکت در حال نگهبانی دید ؛از او پرسید تو برای چی اینجا قدم میزنی و از چی نگهبانی میدی؟سرباز دستپاچه جواب داد قربان من را افسر گارد اینجا گذاشته و به من گفته خوب مراقب باشم!

لویی، افسر گارد را صدا زد و پرسید این سرباز چرا این جاست؟ افسر گفت قربان افسر قبلی نقشه ی قرار گرفتن سربازها سر پستها را به من داده من هم به همان روال کار را ادامه دادم!

مادر لویی او را صدازد وگفت من علت را میدانم،زمانی که تو 3سالت بود این نیمکت را رنگ زده بودند و پدرت به افسر گارد گفت نگهبانی را اینجا بگذارند تا تو روی نیمکت ننشینی و لباست رنگی نشود! و از آن روز 41 سال میگذرد و هنوز روزانه سربازی اینجا قدم میزند!

فلسفه ی عمل تمام شده ولی عمل فاقد منطق هنوز ادامه دارد!

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 34 دقیقه پیش گفته

لذا در مقابل، دروغی که موجب جلوگیری از خون ریزی مظلوم و یا غیره میشود یا همان دروغ مصلحتی را میپذیرم و همچنین حرف امام صادق را ( الکذب مذموم الاّ فی امرین: دفع شر الظلمه و اصلاح ذات البین؛کذب بد است مگر در دو مورد: با دروغ شر ظالمی را از خود یا از دیگران دفع کند، یا با دروغ بین دو نفر اصلاح ایجاد کند)

حال برای تفهیم بیشتر دروغ مصلحتی، داستان کوتاهی بیان میکنم: پادشاهى را شنيدم كه به كشتن اسيرى اشارت كرد. بيچاره در حالت نوميدى به زبانى كه داشت ملك را دشنام دادن گرفت ... ملك پرسيد كه چه مى گويد يكى از وزيران نيك محضر گفت : اى خداوند جهان ! همى گويد:الكاظمين الغيظ و العافين عن الناس . ملك را رحمت در دل آمد و از سر خون او درگذشت...

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 32 دقیقه پیش گفته

... وزير ديگر گفت : « ابناى جنس ما را نشايد در حضرت پادشاهان جز به راستى سخن گفتن . اين ملك را دشنام داد و سقط گفت .» ملك روى از اين سخن درهم كشيد و گفت : «مرا آن دروغ پسنديده تر آمد از اين راست كه تو گفتى كه روى آن در مصلحتى بود و بناى اين بر خبثى ». و خردمندان گفته اند: « دروغى مصلحت آميز به از راستى فتنه انگيز.» ببینید اگر اولین داستان گلستان را مطالعه کرده باشید اولین  نتیجه ی این داستان هم یعنی( دروغ مصلحت آميز به ز راست فتنه انگيز ). رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: ان الله عزوجل اءحب الكذب فى الصلاح و اءبغض الصدق فى الفساد؛ خداوند عزوجل دروغ براى صلاح را دوست دارد و راست براى فساد را دشمن دارد. ببینید يكى از ويژگى هاى اسلام ، اصل ترجيح اهم بر مهم است . طبق اين اصل و به استناد روايات متعددى كه داريم ، در مواردى دروغ گفتن اشكال ندارد و حتى مى توان براى آن سوگند خورد ...

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 28 دقیقه پیش گفته

و داستانی دیگر غزالى ، از معاصران و صحابه رسول خدا (ص) داستان هاى حيرت آورى از پاى بندى آنان به راست گويى و پرهيز مطلق آنان از دروغ گويى نقل میکنه. يكى از اين كسان ، ابراهيم نام داشت كه چون در خانه بود و كسى سراغ او را مى گرفت و او نمى خواست ملاقات كننده را بپذيرد، به جاى آن كه بگويند در خانه نيست ، به كنيز خود مى گفت به او بگوييد: « در مسجد سراغش را بگيريد.» - محمد غزالى ، احياء علوم الدي

* مرحوم شهيد مطهرى ، دروغ مصلحت آميز رو از دروغ منفعت خيز جدا مى كنه و اين يك رو نادرست و آن يك را لازم مى داند. شهید مطهری معتقد است ، آن كه « براى اين كه چندر غاز بيش تر سود ببرد دروغ مى گويد... اين مصلحت نيست . دروغى است مثل همه دروغ هاى ديگر »

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 26 دقیقه پیش گفته

ببینید، كانت در نوشته هاى معروف خود، به شدت هر نوع دروغ را محكوم مى كند و هيچ نوع آن را اخلاقى نمى داند. او تا آن جا پيش مى رود كه مدعى مى شود حتى به آدم كشى كه به ناحق در پى كشتن بى گناهى است ، نبايد دروغ گفت. و برای اثبات حرف خود دو دلیل بیان کرد نخست آن كه اگر در قبال قاتل فرضى دروغ بگوييم ، اين دروغ موجب نقض اصل قاعده راست گويى و بى اعتمادى عمومى و از ميان رفتن راست گويى مى شود. دومين دليل وى آن است كه اگر دروغى بگوييم ، مسئول همه نتايج ناخواسته و غير منتظره دروغ خود هستيم ؛ حال آن كه اگر راست بگوييم و اتفاقا نتيجه ناخوشايندى رخ دهد، اخلاقا و قانونا مسئول نخواهيم بود حال دليل اول كانت را مى توان بدين گونه رد كرد كه دروغ گويى براى نجات جان انسان بى گناه ، بى آن كه با قاعده راست گويى در تعارض باشد، تعميم پذير است و مى تواند به صورت قانونى عام درآيد؛ پس مى توان براى نجات جان انسان دروغ گفت

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 25 دقیقه پیش گفته

و دليل دوم كانت نيز خلاف متعارف است . اگر شخص مسئول نتايج ناخواسته دروغ گويى خود باشد، بايد نتايج ناخوشايند راست گويى خود را نيز به عهده گيرد. وانگهى ، اخلاقا و قانونا در صورتى كه راست گويى ما به جنايت بينجامد، مسئول و شريك جرم هستيم.

نه تنها در موقعيت دروغ به قاتل فرضى مى توانيم دروغ بگوييم و اين كار اخلاقا مجاز است ، بلكه در اين جا مكلف به دروغ گفتن هستيم ، زيرا قاعده بشريت يا قاعده غايت فى نفسه ، اين گونه حكم مى كند و از ما مى خواهد تا نه خود ابزار ستم به ديگرى واقع شويم و نه اجازه بدهيم كه ديگران ابزار صرف انگاشته شوند

دیدگاه در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 17 ساعت و 15 دقیقه پیش گفته

با احترامی که برای شما 2 هم اسم عزیز قائل هستم ولی احساس میکنم حرف های این قسمت شما بی اساس و بی پایه بوده، و امیدوارم تجدید نظری داشته باشید. تا همین قسمت برای این موضوع اکتفا میکنم، هرچه باید عرض میکردم در نظرات قبل همین متن بیان کردم. ضمنا برای فهم و تائید این موارد نیازی نیست جملاتی از کانت، نیچه، رنه دکارت و غیره استفاده کنیم، رجوع به کتاب های معتبر در این زمینه میتواند کمک بسیاری در دیدگاه ما و طرز فکر کردن، کند و همچنین دارای جملات و روایات متعددی از امامان و معصومان هستند. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه ای در این زمینه داشته باشید.

( دروغ مصلحت آميز، بحثى در مفهوم و گستره آن - نويسنده : سيد حسن اسلامى )

پیروز باشید

لیلا در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 16 ساعت پیش گفته

جناب دیدگاه وجناب قاسم ما اینجا قرار نیست با هم بحث کنیم و این خانم به خاطر اشتباش البته از دید ما اشتباست چون سکس هم نوعی نیاز است متاسفانه اینجا ازدواج سخت شده و یا شرایط براش فراهم نیاد و اگه خانومی خودشو در اختیار مردی میذاره میخواد ثابت کنه که چقدر دوسش داره میدونم که مردای ایرونی نظر منفی پیدا میکنه و با احساساته دختر بازی میکنن آیا میدونین چندها دختر خودکشی کردن یا از خونه فرار کردن پس بیاید دیدگاهمونو عوض کنیم الان قرن21 

پ در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 1 ساعت و 56 دقیقه پیش گفته

خنم لیلا

کاملا با دیدگاهتون مخالفم.به نظر شما راه اثبات اینکه یه دختر یه پسری رو دوست داره اینه که خودشو در اختیار اون فرد قرار بده؟؟!!این یعنی عشق و علاقه؟؟!!قرن 21 شده که این کار رو انجام بدیم؟؟آیا تو قرآن هم اینو گفته؟؟مگه ادعای مسلمان بودن نمیکنیم؟آیا فکر میکنید که همیشه فرهنگ غرب درسته و اونا دارن درست راهشونو میرن؟اینجا ایرانه نه اروپا و غرب!سکس و روابط دختر و پسر بدون حاکم بودن عقل و منطق بینشون عواقب سنگینی داره!!اداشتن سکس غیر شرعی مدرن شدن و با کلاس فکر کردن  و مدرن فکر کردن نیست.

خوش باشید

ghasem در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 44 دقیقه پیش گفته

بله درسته لیلا خانم الان قرن 21 هست روابط باید آزاد بشه سکس حد و حدودی نداشته باشه .



رابطه های غیر شرعی هم آزاد بش چون قرن 21 هست .



همیشه برای اشتباهاتمون که قبول نکنیم به اندازه تاریخ طبری میشه کتاب نوشت .

ghasem در 11 سال و 5 ماه و 29 روز و 37 دقیقه پیش گفته

جناب دیدگاه هر دو قاسم یکی هستش و اون هم منم اون دو تا نظرم رو در سایت لاگین نکرده بود که فرستادم .



میبنید که یک جامعه هم توسط افرادی با نظریات مختلف اداره میشه . هر دو هم بر نظرشون تاکید دارند .

شما مطالب من رو بی پایه و اساس میخونید و همینطور من مطالب شما رو بی اصول و قاعده میدونم .



فکر نکنم بحث ما نتیجه ای داشته باشه .

بنا بر فرمایش حضرت علی : افکار و عقاید هر فرد رفتار و شخصیت فرد رو تحت تاثیر قرار میده .



تاریخ پر بوده از افراد بی شماری با عقاید من و شما .

لیلا در 11 سال و 5 ماه و 28 روز و 13 ساعت و 44 دقیقه پیش گفته

اقای قاسم وپ من نمیگم ......
admin گفته:
کاربر گرامی

شما قبلا با نام مینا نظر خود را ثبت کرده اید ، با دو هویت مختلف نمیتوانید نظر ثبت نمائید خلاف قوانین سایت میباشد لذا متن نظر شما با نام لیلا حذف گردید 

nazanin در 11 سال و 5 ماه و 27 روز و 2 ساعت و 42 دقیقه پیش گفته

bebin paria joon gozashte adama be khodeshoon marboote,hala har etefaghi oftade bashe,ag shoma bekhatere oon sex 2khtarito az dast dadi vazifat bood yani hatman bayad migofti va kare dorosti kardi vali ag hanooz 2khtari be nazare man goftanesh eshtebahe,chon adama pashimoon mishan az eshtebaheshoon va tobe mikonan,mohem ine ke to eshtebaheto ghabool kardi,motmaen bash tarafetam too zendegish eshtebahati karde,omidvaram ke baese shak nashe hichvaght,hala ke gofti va karisham nemshe kard,pas bayad tamae sayeto koni ta betooni besh sabet koni ke pashimoon shodi.ishala ke etefaghi nemiofte va baese shakesh be to nemshe,khosh bashi azizam.

الناز در 11 سال و 5 ماه و 26 روز و 18 ساعت و 3 دقیقه پیش گفته

بنظر من اشتباه بزرگی کردی که تجربه سکس رو بهش گفتی! شما مردارو نشناختی، هیچ مردی حاضر نمیشه با همچین موضوعی کنار بیاد! اینو مطمئنم

nazanin در 11 سال و 5 ماه و 24 روز و 17 ساعت و 5 دقیقه پیش گفته

enghad motmaen harf nazan elnaz jan,too harchiiz estesna hast.

hichkas در 11 سال و 5 ماه و 24 روز و 14 ساعت و 28 دقیقه پیش گفته

khanoome elnaz man az oon daste adamaiam ke vasam mohem nis ghable man zanam chikar karde chikar nakarde

pas motmaen sohbat nakonin 

mohem too zendegie ke khianat nabashe

darzemn pishnehade man be khanoome paria ineke omran in mozoo ro besh nagoo

dar vaghe bezar rahatet konam age gharar be in bood ke haame rastesho began alan rahat 50% kasai ke ezdevaj kardan ezdevaj nemikardan chon kheylia in tajrobe ro ghable ezdej daran

albate omidvaram be doostan inja bar nakhore ama vaghean ye chizie ke hamemoonam azesh khabar darim makhsoosan too jameye basteye ma 

omidvaram nesbat be nazaram manteghi fekr konin

الناز در 11 سال و 5 ماه و 23 روز و 17 ساعت و 12 دقیقه پیش گفته

باشه هیچ نه ولی اکثر مردای ایرانی نمیتونن قضیه سکس قبل ازدواجو بپذیرن! اگر هم قبولش کنن باز توی ذهن خودشون با این قضیه مشکل دارن،یعنی به طرفشون بدبین میشن

پس گفتن همچین موضوعی حماقت محضه!

leila در 11 سال و 5 ماه و 19 روز و 19 ساعت و 24 دقیقه پیش گفته

خب شما گفتی اقایون نظر بدن

منم نظرمو درین مورد نمینویسم

اما واقعا این برام سواله این بحث چرا فقط درباره خانوما هست؟

پس اقایون چی؟!!!!!!

اگ دختری که اینکارو میکنه به اندازه کافی عذاب درونی داره وهزارجور فکرای دیگه اماوقتی ازین قضیه میگذره سعی به فراموشی داره تمومش کرده ادامه نداره اما اون اقایی که میخاد از لحاظ روحی بش تکیه کنه این قضیرو بکوبه سرش و طردش کنه بش فرصت زندگی نده

برام سواله چرا این قضیه فقط برا خانوما مطرحه؟

حتی مقاله دیدم که ازکجا بدونین نامزدتون قبلا سکس داشه یانه

برا اقایونو ازکجا بدونین؟

اصلا باید هردو طرف بدونن؟؟؟؟؟؟

leila در 11 سال و 5 ماه و 14 روز و 1 ساعت و 50 دقیقه پیش گفته

اینهمه بازدید ازین پست!!!!!!!!

1نفر نبود نظری درباره صحبت من داشته باشه!!!؟

قاسم در 11 سال و 5 ماه و 13 روز و 3 ساعت و 17 دقیقه پیش گفته

لیلا خانم بله اگر یک پسر رابطه برقرار کن کسی نمیفهمه .



اگر خطایی کنی توی همین دنیا نتیجش رو میبینی .



اون پسری که رابطه بر قرار می کنه و به قول شما نمی شه فهمید در اشتباهه .



خدا تو کاسش میذاره و باید هم برداره .



مطمئنا یک همسر خوب گیرش نمیاد و مثل خودش بوده .



اگر هم همسر خوب گیرش بیاد مطمئنا جور دیگه ای آبروش میره و ین رو بدون درونش شکی نیست .

حدیث در 11 سال و 5 ماه و 10 روز و 22 ساعت و 27 دقیقه پیش گفته

سلام عزیزم

به نظرمن ادم درباره ی گذشته ای که هیچ کس یا کمترکسی ازش خبردارد نبایدبه کسی بگه .سعی کن بهش بگی که دیگه رابطتون بااطلاع خانواده ها باشه بگوپاپیش بذاره .

برات ارزوی موفقیت ازصمیم قلبم دارم

h_1980_raha در 11 سال و 5 ماه و 8 روز و 19 ساعت و 3 دقیقه پیش گفته

سلام

پريا خانم اگه مشكل رو باري اين كه مشاوره بگيري مطرح كردي به حرف آقاي ديدگاه توجه كن

در ضمن به قول خودت حماقت كردي گفتي .... در ضمن اگر اين مشكل الان براي اون آقا جا بيفته

در اينده شما تضمين ميدي كه ياد آوري نكنه ؟؟؟؟/

1-شما نبايد مطرح ميكرديد .2-اگر از كارخودتون پشيمان هستيد بايد باخوت وخداي خلوت كني و

توبه 3- اگر شما در طول زندگي سوء تفاهمي برات پيش امد اون آقا باز با اون كنار مياد و به روت نمياره كه شما قبلا تجربه داشتي . بعضي از رازهاي انسا ناگفتني است به نظر من به خدا پناه ببر ومشورت كن در ضمن با يك متخصص روانپزشكي همه مشورت كن

موفق باشي

leila در 11 سال و 5 ماه و 2 روز و 16 ساعت و 44 دقیقه پیش گفته

من هنوز سوالم توو ذهنمه!!!!!

و برام حل نشدنیه!!

ینی هضم نشدنی!

علی در 11 سال و 4 ماه و 22 روز و 11 ساعت و 35 دقیقه پیش گفته

سلام



پریا خانم این که قبلا سکس داشتین که خب درست نبوده و حرفی توش نیست ولی گفتنش به همسر آیندتون کار جالبی نیست



اگه واقعا شوهرتون میتونست به این موضوع پی ببره پس کاره خوبی کردین که واقعیت رو گفتین ولی اگر حقیقت به هیچ وجه رو نمیشد شماهم بهتر بود چیزی به ایشون نمیگفتید



میدونید صداقت یه جاهایی اصلا جواب نمیدهمعمولا هیچ مردی حاظر نیست با دختری که قبل از اون با کس دیگه ای سکس داشته(حالا هر نوعش رو) ازدواج کنه ولی اگر بر فرض محال ازدواج کرد هم بعد از مدتی که آتیشش خوابید انواع فکرای ناراحت کننده به ذهنش میاد که اگه همسرم یبار این کار رو کرده شاید یکباره دیگم انجامش بده.

حتی اگر به همسرش اطمینان کامل داشته باشه همین فکر که همسرش قبلا با مرد دیگه ای سکس داشته واقعا کلافه کنندست.



پس میبینید که نگفتنش خیلی بهتر از گفتنشه



حالا هم که داری ازدواج میکنی دیگه بستگی به شوهرت داره،سعی کن یجورایی بهش ثابت کنی که دیگه با اون دختر ۱۹ ساله خیلی فرق داری و اصلا درگیر اشتباهات احساسی نمیشی تا اونم قلبا اطمینانش بهت بیشتر بشه(پیشنهاد منه ها شایدم زیاد تاثیر نکنه)



راستی گفتی آقایون نظر بدن، من هنوز پسرم،شرمنده که نظر دادم:دی

monir در 11 سال و 4 ماه و 21 روز و 20 ساعت و 56 دقیقه پیش گفته

سلام دوست عزیز. میدونید مشکل ما آدمها چیه؟ اینه که رفتارهای دیگران را عقل ناقص و دل سیاه خودمون می سنجیم. این که پسری دختری رو برای این ک قبلا با خودش یا دیگری سکس داشته نخواد نتیجه طرز فکر غلط و ذهن خراب خودشه. و یا دختری پسری رو برای اینکه قبلا روابطی داشته نخواد اصلا درست نیست. بیایید بیشتر دقت کنیم به جای این ایرادهای بنی اسرائیلی گرفتن و گول زدن خودمون به این دقت کنیم که کی میخواد پاک باشه و پاک بمونه، کی میخواد اگه اشتباهی کرده جبران کنه و به سوی خدا برگرده. همون طور که قرآن صراحتا روابط پنهانی و غیرمشروع زن و مرد رو ممنوع و حرام اعلام کرده ، متقاببلا در توبه رو هم باز گذاشته و خدا توبه کنندگان پشیمان و واقعی از درستکاران مغرور بیشتر دوست داره، پس این قدر نگید اگه طرفم بفهمه و فلان و بهمان و.اگر طرفت انسان باشه همین که به شناخت درست از تو برسه و بدونه الان پاک و طیب هستی کافیه. و

monir در 11 سال و 4 ماه و 21 روز و 20 ساعت و 41 دقیقه پیش گفته

و اگر انسان نباشه که هیچ. اما این طرز فکرهای غلط که بعضی از مردان نس زنان دارند چیژی جز خشم خدا رو در بر نداره. من کار غلط این خانم رو توجیه نمی کنم اما وقتی خدا خودش توبه کنندگان رو میبخشه و دوست داره ما چه کاره هستیم که گذشته طرفمون رو نبخشیم و این مسائل رو بکنیم پرچم عثمان. حضرت علی فرموده اند : اگر شب هنگام شخصی را در حال گناه دیدی ،فردا به چشم گناه کار نگاهش نکن که شاید توبه کرده باشد و تو ندانی. آی آدمها بیایید خداگونه و علی وار به آدمها نگاه کنیم. سخت نگیرید. ر ان

zizo در 11 سال و 3 ماه و 3 روز و 22 ساعت و 12 دقیقه پیش گفته

سلاسلام منم کاملا با نطر دیدگاه موافقم اشونه همیشه عاقلاته نطر می دان من ار حرفاشون خیلی استفاده کردم ممنون دیدگاه جون وزم می گم هر کسی گزشتش به خودش مربوطه و خدای خودش دلیلی هم نیست که به کسی توصیح بده گدشته یه حریمه خصوصیه نمی دونم این اقا جا اصرار به گدشته چرا از خوده گزشتش نمی گه اگرم گفته به نطرم چیزای سطحی گفته ما ادما باید حریم خودمون رو محترم بدونیم و حدو حدودشرو همم بدونیم گزشته تجربس و باید ازش درس گرفت نه اینکه مثه یهداستانواسه همه تعریفش کرد مرسی دوستان دیدگام ممنون

ali1234 در 11 سال و 1 ماه و 3 روز و 7 ساعت و 37 دقیقه پیش گفته

سلام

اين ازدواج اگر سر بگيره اخرش با  تشويش و دو دلي و  در اخر سوع ظن  همراه خواهد شد.

شما اگر توبه كرديد لازم نيست كه گناه گذشته را ب كسي بگوييد  و . البته يه مسعله هم هست كه ميگن پاكان براي پاكان.

ب هر حال اون اقا هميشه به اين فكر ميكنه كه ممكنه شما دوباره  اين اشتباه گذشته را تكرار كنيد و  سعي ميكنه ناخوداگاه شما را كنترول كنه

بهتره ك از اين ازدواج منصرف بشويد. و اما درمورد گناه قبلي شما اگر هم   ب كسي دروغ بگيد باز هم شما مسئول  هستيد. بهتره يكي مثل خودتان را پيدا كنيد .اما سعي كنيد گذشته خودتون را زياد باز نكنيد

با سپاس

mistad در 11 سال و 1 ماه و 2 روز و 18 ساعت و 53 دقیقه پیش گفته

جز راست نباید گفت      هر راست نشاید گفت







mistad در 11 سال و 1 ماه و 2 روز و 18 ساعت و 52 دقیقه پیش گفته

ولی خودمونیما خوشبحالت چقد کامنت داشتی، منو که هیچکی تحویل نگرفت

مجتبی در 10 سال و 11 ماه و 27 روز و 21 ساعت و 42 دقیقه پیش گفته

سلام، نقش بازی کردن نبود، اشتباه کردی که گفتی، باید توبه میکردی و دیگه راجع بهش فکر نمیکردی، این اسمش خیانت نیست، با این حرفت شاید اونم نقشه بکشه

ارسال یک نظر جدید

نام شما
ايميل (منتشر نخواهد شد)
آدرس وبسايت
كد امنيتي